{{ctrl.notification}}
نکات مهم تور کیش

کیش، این جزیره زیبا در آب‌های نیلگون خلیج فارس، سال‌هاست که یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار کشور عزیزمان، ایران، محسوب می‌شود. اقلیم خاص، پیشینه تاریخی، طبیعت چشم‌نواز و امکانات تفریحی و گردشگری بسیار، کیش را به دلنوازترین جزیره جنوبی برای سفر مبدل کرده است.

برای سفر به کیش قبل از راهی شدن، لازم است به نکات کلیدی و مهمی توجه کنیم؛ چرا که این تصمیمات ما هستند که خاطرات سفر را شیرین و به یاد ماندنی‌تر می‌کنند. اما بهترین زمان سفر به کیش چه فصلی است؟ چه مدارکی در سفر به کیش مورد نیاز است؟ بلیط تفریحات کیش و گشت‌ها را از کجا تهیه کنیم؟ حمل و نقل عمومی و هزینه رفت و آمد در کیش چگونه است؟

امروز قصد داریم به بررسی نکات مهمی که دانستن آن‌ها در تور کیش ضروری است، بپردازیم؛ پس اگر در مرحله تصمیم‌گیری برای سفر و یا رزرو بلیط هواپیما و انتخاب هتل هستید، با ما همراه باشید و این نکات را در سفر خود مد نظر قرار دهید.

نکات مهمی که در سفر به کیش باید بدانید.

برای انتخاب آگاهانه تور کیش دانستن این نکات ضروری است:

1-بهترین زمان سفر به کیش

همانطور که می‌دانید کیش یکی از جزایر جنوبی ایران است و به دلیل برخورداری از رطوبت بالا، بارندگی در این جزیره بسیار اتفاق می‌افتد. بهترین زمان برای تور کیش بسته به هدف شما از سفر متغیر است.

در نوروز و بهار که یکی از فصل‌های مورد علاقه بیشتر گردشگران برای سفر است، هوا ملایم است و هنوز از رطوبت زیاد هوا خبری نیست اما ممکن است هزینه‌های مربوط به پرواز و اقامت بالا باشد.

تابستان‌های کیش بسیار گرم و شرجی است اما به لطف جشنواره‌های تابستانه، تخفیف‌های مراکز خرید و گردشگری و ارزانی هتل‌ها، در این فصل نیز مسافران زیادی به خود می‌بیند. بد نیست بدانید در تابستان دمای هوا در برخی نقاط جزیره به 50 درجه سانتی‌گراد می‌رسد؛ بنابراین اگر از گرما و هوای شرجی فراری هستید بهتر است سفر خود را به زمان دیگری موکول کنید.

در فصل پاییز نیز رطوبت 60 درجه‌ای، بارندگی‌های گاه و بیگاه و کوتاه شدن روزها می‌تواند برنامه‌های تفریحی شما در سفر را تحت تاثیر قرار دهد.

در زمستان اگرچه بارش باران همچنان اتفاق می‌افتد اما خبری از برف و سرمای مناطق شمالی کشور در این قسمت از کشور نیست و برعکس دمای هوا بسیار معتدل و عموما بین 9 تا 22 درجه سانتی‌گراد متغیر است؛ همین امر زمستان را به یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به کیش تبدیل می‌کند. البته طبیعی است که با معتدل شدن هوا و افزایش تعداد گردشگران، هزینه‌های بلیط هواپیما و اقامت افزایش می‌یابد و خبری از تخفیف‌های شگفت‌انگیز در مراکز خرید نیست!

 

بهترین زمان سفر به کیش

2- نکات مهم برای خرید بلیط کیش و انتخاب هتل

برنامه‌های پروازی به جزیره کیش به مبدا سفر شما بستگی دارد؛ برای مثال پرواز شیراز به کیش هر روز هفته انجام می‌شود. سعی کنید زودترین پرواز رفت و دیرترین پرواز برگشت را انتخاب کنید؛ معمولا ساعت تحویل اتاق در هتل‌های کیش 14:00 و ساعت تخلیه آن 12:00 است؛ می‌توانید در هنگام انتخاب ساعت پرواز رفت و برگشت این نکته را مد نظر قرار داده و با انتخاب بهترین ساعت پروازی از پرداخت هزینه‌های اضافی بابت هتل جلوگیری کنید. اکثر هتل‌ها قبل از تحویل اتاق و یا بعد از تخلیه آن به شما این امکان را می‌دهند تا چمدان‌ها و وسایل خود را به صندوق امانات آن‌ها سپرده و از وقت ارزشمند خود در سفر نهایت استفاده را ببرید.

بعد از بررسی و انتخاب بلیط پرواز، نوبت به انتخاب هتل می‌رسد. کیش دارای بیش از 50 هتل و اقامتگاه می‌باشد تا جاییکه تعداد هتل‌های 5 ستاره آن از پایتخت نیز پیشی گرفته است؛ این تنوع بالا دست شما را برای انتخاب هتل متناسب با بودجه و هدف سفرتان باز می‌گذارد.

در هنگام انتخاب هتل حتما به موقعیت مکانی آن دقت نمایید چرا که دسترسی هتل به مراکز خرید، رستوران‌ها و نقاط گردشگری کیش می‌تواند هزینه‌های مربوط به رفت و آمد را بطور چشمگیری کاهش دهد.

3- مدارک مورد نیاز تور کیش

در سفر به کیش حتما مدارک شناسایی از جمله شناسنامه و کارت ملی خود و اعضای خانواده‌تان را همراه داشته باشید. دفترچه بیمه را فراموش نکنید. اگر قصد دارید از خدمات کرایه اتومبیل جزیره استفاده کنید به گواهینامه رانندگی و دسته چکتان احتیاج خواهید داشت.

در هنگام سوار شدن به هواپیما بهتر است مدارک شناسایی خود را در ساک دستیتان قرار دهید و با خود به داخل کابین ببرید.

4- تفریحات تور کیش

 کیش مقصدی است با تفریحات و گشت‌های بسیار و گردشگران از هر سنی و با هر سلیقه‌ای می‌توانند با برنامه‌ریزی صحیح و مدیریت زمان خود از لحظه لحظه این سفر لذت ببرند.

بطور کلی تفریحات کیش شامل تفریحات آبی، جنگ‌های شبانه، کشتی‌های تفریحی، تفریحات غیرآبی، گشت جزیره، رستوران‌گردی و ... می‌باشند.

تفریحات آبی

بدون شک تفریحات آبی کیش محبوب‌ترین و پرطرفدارترین تفریحات این تور به شمار می‌آیند؛ چرا که سواحل و هوای تمیز جزیره، دریای مرجانی و چشم‌اندازهای آن، خصوصیاتی است که تنها در این نقطه از کشور جمع شده است و هر گردشگری که به جزیره کیش سفر می‌کند مایل است حتی یکبار هم که شده این تفریحات را امتحان کند.

بلیط این تفریحات دریایی را می‌توانید از کلوپ‌های تفریحی که در سواحل به چشم می‌خورند و یا هتل و فرودگاه تهیه کنید و از تفریحاتی مانند غواصی، جت اسکی، چتر پاراسل، شاتل سواری، تور جزایر اطراف و ... لذت ببرید.

قبل از تهیه بلیط حتما درباره شرایط و قیمت بلیط‌ها تحقیق و سپس خرید کنید.

تفریحات غیرآبی کیش

جنگ‌های شبانه کیش از نیمه شب شروع شده و تا ساعاتی پس از بامداد با برنامه‌های شاد، خاطراتی به یاد ماندنی از شب‌های کیش برای مسافران به یادگار می‌گذارد.

گشت جزیره، پارک دلفین کیش، سافاری قلعه وحشت کیش، رستوران‌گردی، بانجی جامپینگ، کافه یخی کیش، شهربازی هایلند، جایروکوپتر کیش و ... دیگر تفریحات غیر آبی کیش می‌باشند.

بوستان آهوان جزیره کیش

یکی از معدود نقاط بکر و دست‌نخورده که در تور کیش می‌توانید از آن بازدید کنید، پارک آهوان کیش واقع در انتهای خیابان فردوسی است. این مجموعه به مساحت 2 هکتار یکی از نقاط تفریحی کیش است که تفریحات و خدمات ویژه آن در کنار تماشای صحنه‌های چشم‌نواز عبور دسته آهوان زیبای ایرانی که بصورت آزادانه در این پارک زندگی می‌کنند، همگی دلایل خوبی هستند که بوستان آهوان جزیره کیش را در برنامه تفریحات خود بگنجانید. ساعت بازدید از این پارک 5 بعد از ظهر تا 9 شب است.

 

بوستان آهوان جزیره کیش

 

5-حمل و نقل عمومی کیش

از جزیره کیش به عنوان یکی از مناطق گردشگری لوکس و گران ایران یاد می‌شود. بنابراین ممکن است هزینه رفت و آمد با تاکسی و اجاره خودرو برایتان کمی گران تمام شود. البته توجه داشته باشید که بسیاری از گشت‌های جزیره دارای ترانسفر رفت و برگشت رایگان هستند و نیازی به پرداخت هزینه جداگانه برای رفت و آمد نیست.

از بین تمام گزینه‌های حمل و نقل در کیش، استفاده از مینی‌بوس مقرون به صرفه‌ترین راه برای تردد در سطح جزیره و بازدید از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری به شمار می‌رود. مینی‌بوس کیش هر روز از ساعت 06:00 صبح تا 01:00 بامداد و در دو خط در دسترس گردشگران می‌باشد و بر خلاف ون‌های دیگر شهرهای کشور چندان شلوغ نیست و به راحتی قابل استفاده است.

 

حمل و نقل عمومی کیش

 

مسیرهای خط شماره 1 مینی‌بوس کیش:

ایستگاه میرمهنا- فاز A خیابان کنار- دبستان پسرانه مولوی- بلوار میرمهنا- ایستگاه گلدیس- ایستگاه صدا و سیما- ایستگاه بازار ونوس- میدان ساحل- ایستگاه بازار مروارید- ایستگاه بازار پردیس (ضلع جنوبی)- ایستگاه بازار مرجان- ایستگاه پارک دلفین‌ها- بازگشت از همین مسیر

مسیرهای خط شماره 2 مینی‌بوس کیش:

ایستگاه پارک دلفین‌ها- ایستگاه بازار مرجان- میدان داریوش- خیابان مقابل ویلاهای پردیس و خانه گستر- ایستگاه بازار پردیس (ضلع شمالی)- میدان ساحل- ایستگاه بازار مروارید- میدان امیر کبیر- میدان ساحل- ایستگاه مجتمع بانک‌ها- سازمان منطقه آزاد کیش- بازار فرانسه- اداره پست- میدان دلیران- فاز 5 شهرک صدف خیابان جاجرود- خیابان سفیدرود- خیابان کرمان- خیابان بینالود (مرکز خرید فاز 4 صدف)- خیابان الوند- خیابان شریعتی- خیابان عارف- مسجد امام حسن مجتبی (ع)- خیابان آذربایجان- خیابان خرمشهر- خیابان آسمان- ورودی مجتمع الهیه- تقاطع شهربازی- ایستگاه بازار مروارید- میدان امیرکبیر- هتل لاله- هتل صدف- کلینیک پزشکی- بازار بهکیش- ایستگاه بازار مریم- ایستگاه بازار ونوس- میدان ساحل- ایستگاه بازار پردیس (ضلع جنوبی)- ایستگاه پارک دلفین‌ها- بازگشت از همین مسیر.

این دو خط که مراکز تفریحی، تجاری و گردشگری زیادی را پوشش می‌دهند در چندین ایستگاه مشترک می‎باشند و می‌توانید برای جابجایی بین خطوط شماره 1 و 2 از ایستگاه‌های مشترک آن‌ها مانند ایستگاه میدان ساحل، بازار پردیس و ... استفاده کنید.

با بارگزاری نقشه جزیره کیش در تلفن هوشمند خود می‌توانید به راحتی و حتی بدون دسترسی به اینترنت موقعیت و مسیر خود را مکان‌یابی کنید.

رزرو آنلاین تور کیش

شما می‌توانید با مراجعه مستقیم به سایت آژانس هواپیمایی سیار سیر به آدرس www.Sayarseir.ir  تور کیش را به صورت آنلاین رزرو نمایید و یا جهت مشاوره با کارشناسان ما با شماره 07132286411 تماس حاصل فرمایید.

date_range پنجشنبه 23 مرداد 1399 remove_red_eye 971 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09373873111
07132288761
ثبت نظر
chat 0