{{ctrl.notification}}
بهترین مناطق برای غواصی در ایران

اگر شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که به تماشای مستندهای حیات وحش، بخصوص دنیای زیر آب، علاقمند هستید؛ خبر خوب برای شما این است که می‌توانید این دنیای متفاوت و عجیب را از نزدیک لمس کنید و برای لحظاتی در حس شگفت‌انگیز و آرامش‌بخش آن غوطه‌ور شوید. آن هم بدون نیاز به سفر به خارج از کشور!

 در سال‌های اخیر سایت‌های غواصی زیادی در سواحل جنوبی کشور با امکانات استاندارد به وجود آمده‌اند غواصی در خلیج فارس و تماشای آبزیان متنوع، صخره‌های مرجانی، گیاهان دریایی، ماهی‌های رنگارنگ که به‌صورت گروهی در آب حرکت می کنند و ... به یکی از پرطرفدارترین تفریحات دریایی در سال‌های اخیر تبدیل شده است.

نکات مهم درباره غواصی در ایران

در این مطلب قصد داریم به بررسی سؤالاتی که در ذهن اغلب گردشگران برای تجربه غواصی ایجاد می‌شود پاسخ دهیم. با مجله گردشگری سیارسیر همراه ما باشید تا پاسخ سوالات زیر را بیابید:

بهترین مناطق ایران برای غواصی کدام است؟
آیا برای غواصی نیازمند مهارت خاصی هستیم
 امنیت غواصی در ایران
در غواصی چه نکاتی را باید رعایت کنیم ؟

 

غواصی در کیش

همان‌طور که می‌دانید طیف وسیعی از تفریحات آبی در کیش انجام می‌شود که با توجه به آب ‌و هوای این جزیره و قرارگیری آن در مناطق جنوبی کشور، این تفریحات به زمان خاصی محدود نمی‌شود و در بیشتر فصول سال حتی در زمستان هم انجام می‌گیرد. یکی از این تفریحات، غواصی کیش است که امروز با تقاضای زیادی از سوی گردشگران روبرو بوده است.

غواصی در کیش

سایت‌های غواصی در کیش

پوشش مرجانی بی‌نظیر در سواحل کیش و تنوع آبزیان آن باعث شده سایت‌های غواصی زیادی از غرب تا شرق جزیره برای انتخاب وجود داشته باشد. برخی از مکان‌هایی که می‌توان برای غواصی در کیش انتخاب کرد عبارت‌اند از:

 

سایت غواصی سمبارون کیش

در غرب جزیره زیبای کیش سایت غواصی سمبارون، با ریف های مرجانی، مناظر دیدنی و آبزیان متنوع، یکی از مناطق زیبا برای غواصی است. عمق سایت غواصی سمبارون از 16 متر تا 60 متر متغیر است و برای غواصان حرفه‌ای مناسب‌تر است.

 

سایت غواصی کلبه هور کیش

یکی دیگر از سایت‌های غواصی در غرب جزیره کیش، سایت غواصی کلبه هور است که عمق آن برای افراد آماتور و غیرحرفه‌ای نیز مناسب است. عبور از غار کوچکی که در این مکان وجود دارد، در هنگام مد، یکی از نکات منحصر به ‌فرد و جالب توجه آن است.

انواع آبزیان مانند صدف، لاک‌پشت‌، هامور، سرخو و سنگسر در این مکان قابل مشاهده هستند.

 

سایت غواصی ساترن کرک کیش

یکی از بکرترین مکان‌ها برای غواصی در خلیج فارس سایت ساترن کرک است که از ساحل کیش حدود پنج کیلومتر فاصله دارد و در شکافی به عمق 14 تا 22 متری دریا پیش می‌رود.

در این سایت که برای غواصان حرفه‌ای مناسب است کوسه ماهی، بلک تیپ، خفاش ماهی و ... زندگی می‌کنند.

 

سایت غواصی کشتی یونانی کیش

یکی دیگر از مکان‌ها برای غواصی مبتدیان سایت غواص کشتی یونانی کیش است. اکسیداسیون آهن های کشتی موجب شده ‌است که شن‌های اطراف کشتی به رنگ سرخ درآید.

عمق این سایت 5 تا 8 متر است و در عمق 8 متری، پروانه و تجهیزات کشتی یونانی قابل مشاهده است.

 

غواصی در قشم

برای تجربه غواصی حتماً نباید به کیش سفر کرد؛ بلکه در قشم و جزایر نزدیک به آن هم امکانات خوبی برای تماشای مرجان‌های دست‌نخورده و بکر و آبزیان متنوع و زیبا فراهم آمده است.

غواصی در قشم

سایت‌های غواصی در قشم

ساعت غواصی زیتون قشم

در جنوب جزیره قشم و درست روبروی پارک تفریحی زیتون، مکانی مناسب برای تجربه غواصی در عمق 2 تا 5 متری با جریان آرام و ملایم دریا فراهم است. غواصی در سایت زیتون قشم نیاز به مهارت بالایی ندارد و افراد مبتدی هم می‌توانند از تنوع بالایی از آبزیان مانند جراح ماهی، سفره ماهی، ملوان ماهی، پیرانا، کفشک و خرچنگ‌های این منطقه دیدن کنند.

 

سایت غواصی جزیره ناز قشم

سایتی دیگر با عمق 2 تا 5 متر در جزیره ناز و بخش شرقی قشم وجود دارد. آبزیانی همچون دلقک ماهی، سفره ماهی، گربه ماهی، منقار ماهی، لاک‌پشت و خرچنگ در این سایت دیده می شوند.

 

سایت غواصی دره ستارگان قشم

یکی از منحصر به ‌فردترین مکان‌ها برای غواصی در ایران سایت غواصی دره ستارگان قشم است؛ چراکه هیچ ماهی در این مکان دیده نمی‌شود، اما تا چشم کار می‌کند ستاره دریایی است. عمق آب در این مکان 12 تا 15 متر است.

 

سایت غواصی باغ مرجانی قشم

در روستای سوزا در جنوب قشم، یکی از بهترین سایت های غواصی یعنی باغ مرجانی قرار دارد که به خاطر دشت مرجانی گسترده و مرجان‌های بادبزنی، شیرماهی و سفره‌ماهی، اسب دریایی، هامور، جاش، بارکولا و کوسه‌های متنوعش معروف است. با توجه به عمق زیاد و جریان شدید آب، این سایت برای غواصان حرفه‌ای مناسب‌تر است.

 

 غواصی در چابهار

اگر به چابهار سفر کردید فراموش نکنید غواصی در آن را نیز امتحان کنید. از ماهی‌های کوچک تا آبزیان بزرگ و غول آسا در آب‌های این منطقه زندگی می کند. برخی از سایت‌های غواصی چابهار را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

غواصی در چابهار

سایت‌های غواصی چابهار

سایت غواصی علوم دریایی چابهار

سایتی به عمق 3 تا 5 متر که تماشای تنوع بالایی از آبزیان را برای غواصان مبتدی فراهم می آورد.

 

سایت کلبه غواصی چابهار

اگر می‌خواهید انبوهی از مرجان‌های شاخ گوزنی در رنگ‌های سبز و قهوه‌ای و ماهی‌ها و آبزیان متنوع را ببینید، به کلبه غواصی چابهار، یکی از بهترین سایت‌های غواصی ایران بروید که با عمق کم برای افراد مبتدی نیز مناسب است.

 

سایت غواصی کاهری چابهار

سایت غواصی حرفه‌ای کاهری روبروی اسکله بهشتی چابهار قرار دارد و با عمق 17 متری که دارد تنها برای غواصان حرفه‌ای مناسب است. جاش، شوریده، ماهی شیر، خفاش ماهی، سفره ماهی، جراح ماهی، حلوای سفید، میگو و باراکودا در این مکان زندگی می کنند.

 

 

آیا برای غواصی نیازمند مهارت خاصی هستیم؟

همان‌طور که گفته شد برخی از سایت‌های غواصی برای افراد مبتدی مناسب هستند درحالی‌که سایت‌های غواصی عمیق، تنها برای افراد حرفه‌ای با مهارت غواصی بالا پیشنهاد می شود.

برای غواصی نیازی نیست حتماً شناگر ماهری باشید، برای تجربه اولی‌ها، در سایت‌های غواصی کم‌عمق، قبل از شروع غواصی یک کلاس آموزشی کوتاه ‌مدت برگزار می‌شود و در آن مربیان غواصی طرز استفاده از کپسول غواصی، طریقه درست دم و بازدم، علائم اشاره و غیرکلامی غواصی و دیگر نکات لازم را آموزش می دهند.

 

آیا در صورت داشتن بیماری خاص و مصرف دارو می توان غواصی کرد؟

در صورت داشتن مشکلات قلبی، ریوی، آسم، دیابت، مصرف داروهای خاص، وجود شکستگی در بدن، مشکلات گوش و ... نظر پزشک را برای غواصی جویا شوید.

 

 آیا کودکان هم می‌توانند غواصی کنند؟

تجربه غواصی سن ‌و سال نمی‌شناسد و حتی کودکان هم می‌توانند این ماجراجویی را تجربه کنند.

غواصی کودکان در ایران

برای غواصی بانوان چه امکاناتی وجود دارد؟

خوشبختانه بانوان عزیز هم می‌توانند از این سایت‌های غواصی استفاده کنند و با همراهی مربی غواصی خانم، از این تفریح بی‌نظیر لذت ببرند.

 

برای غواصی در ایران چه نکاتی را باید بدانیم؟

درطول غواصی مربی همراه شماست و در صورت بروز مشکل می توانید با علائمی که آموزش داده شده است او را مطلع سازید.

غواصی برای افراد مبتدی در سایت‌های با عمق زیر 10 متر انجام می‌شود؛ بنابراین هیچ نگرانی بابت این‌که از عهده آن برنمی‌آیید نداشته باشید.

آرام باشید و از مناظر شگفت‌انگیز دنیای زیر آب لذت ببرید. عادی نفس بکشید و در مصرف اکسیژن صرفه‌جویی نکنید، چراکه این کار دی‌ اکسید کربن خون شما بالا می‌برد.

 

اسکوتر دریایی

اگر تنفس با کپسول اکسیژن برایتان راحت نیست و یا از غواصی هراس دارید، اما از طرفی دوست ندارید این تجربه به یاد ماندنی را از دست بدهید، نگران نباشید، چرا که در اکثر این سایت‌ها امکان تجربه غواصی با اسکوتر دریایی فراهم است و می‌توانید بدون نیاز به آموزش غواصی یا حتی شنا این تفریح به‌ یاد ماندنی لذت ببرید.

اسکوتر دریایی چیست

سخن آخر

اگر به جزایر جنوبی کشور سفرکردید، فراموش نکنید به این سایت‌های غواصی رفته و غواصی را یک‌ بار هم که شده تجربه کنید. مطمئن باشید آرامش دنیای زیر آب شما را برای تجربه دوباره آن ترغیب خواهد کرد. درصورتی‌که قصد دارید با تورهای گردشگری راهی این مناطق شوید می توانید با مراجعه به وب سایت سیار سیر، بطور مستقیم اقدام به رزرو تور کیش، تور قشم و تور چابهار کرده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در آژانس هواپیمایی سیار سیر شیراز با شماره 07132276869 تماس بگیرید.

date_range جمعه 17 بهمن 1399 remove_red_eye 1279 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09373873111
07132288761
ثبت نظر
chat 0